AFFÄRSIDÉ

STRAX är en marknadsledande global specialist inom smarta tillbehör för en mobil livsstil. Deras varumärkesportfölj för mobila tillbehör omfattar samtliga större produktkategorier: Protection, Power, Personal Audio och Connectivity. Bolaget har under pandemin även utökat sin verksamhet med ett nytt produktsegment: personlig skyddsutrustning. Bolaget har ett starkt distributionsnät – både offline och online. STRAX utvecklar och marknadsför varumärken genom en ”omni-channel strategi” och har två kompletterande verksamheter: Egna varumärken – Urbanista, Clckr, Richmond & Finch, Planet Buddies, xqisit, AVO+ och licensierade varumärken som adidas, Bugatti, Diesel, SuperDry och WeSC –

samt Distribution (traditionell butiksförsäljning, företags- och nätmarknadsplatser). Förutom egna och licensierade varumärken distribuerar STRAX mer än 40 större varumärken för mobiltillbehör samt ett flertal varumärken inom personlig skyddsutrustning. Försäljningen sker i samtliga nyckel-försäljningskanaler som telekomoperatörer, konsumentelektronik, lifestyle retailers och direkt till konsument online.

STRAX grundades i Miami och Hongkong 1995 och har sedan dess vuxit världen över. I dag har STRAX cirka 200 anställda i 13 länder, med operativt huvudkontor och logistik- och distributionscenter i Tyskland.

Bransch: Teknik
Marknad: Stockholmsbörsen
Tickerkod: STRAX

WEBBPLATS

PENSER PLAY

Senaste analysen | 26 Apr 2021 | STRAX

Storbolag inom mobilaccessoarer

Vi inleder bevakning på STRAX Varumärkesbyggare Vi inleder bevakning på STRAX, ett bolag inom marknaden för mobilaccessoarer. Bolaget säljer produkter under egna, licensierade och tredjepartsvarumärken och har ett geografiskt fokus…

Läs analysen
Omsättning
Aktuell kurs
Utveckling i dag

epaccess.penser.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Jag godkänner