Verksamhet
PROBI
Probi AB är ett svenskt börsnoterat bioteknikföretag. Probis vision är att bli världsledande inom probiotika och bidra till ett hälsosammare liv. Med forskning i världsklass och effektiva produkter är Probi det naturliga valet för kunder, anställda och partners som vill dela vår passion för probiotika.
Produktportfölj
Probi marknadsför idag en bred portfölj av probiotiska produkter:
• Probi Premium™ är ett sortiment exklusiva och patenterade
hälsokoncept baserade på väldokumenterade probiotikastammar.
• Probi Select™ är ett helt nytt sortiment som lanserades under 2017.
Sortimentet innehåller utvalda probiotiska stammar med klinisk
dokumentation för mer generella hälsopåståenden riktade till
breda målgrupper.
• Probi Livebac® innehåller en lång rad probiotiska stammar för
skräddarsydda ”multi-strain”-erbjudanden.
• Probi Biotract®, en unik leveransteknik för probiotika, som bland
annat säkerställer att även mer känsliga probiotiska stammar
når tarmsystemet
Vision
Probis vision är att bli världsledande inom probiotika och bidra till ett hälsosammare liv. Med forskning i världsklass och effektiva produkter är Probi det naturliga valet för kunder, anställda och partners som vill dela bolagets passion för probiotika.
Affärsidé
Probi erbjuder probiotika med bevisade hälsoeffekter till ledande företag inom consumer healthcare och livsmedelsindustrin. Med fokus på enbart probiotika erbjuder Probi flexibilitet, expertis och partnerskap hela vägen från FoU och Marknadsföring till produktion av färdig produkt.
Två affärsområden
Probis verksamhet är organiserad i två affärsområden: Consumer Healthcare och Functional Food.
Finansiella mål
Probis övergripande mål är dels att generera avkastning till ägarna, dels att generera medel för att utveckla den operativa verksamheten och skapa tillväxt. Ledningen leder och styr bolaget utifrån de riktlinjer och finansiella mål som fastställs av styrelsen.
Strategi
Probis strategiska fokus är probiotikabaserade produkter där Probi har världsledande, patenterade teknologier.