Datum | Rubrik | Alternativ | ||
---|---|---|---|---|
2022-05-27 | Påvisar stabilitet i Q1'22 | Ladda ner | Visa Stäng | ||
|
||||
2022-02-28 | Nytt partneravtal i Tyskland | Ladda ner | Visa Stäng | ||
Analys |
Nytt partneravtal i Tyskland
Produktmixen fortsätter påverka marginalenNettoomsättningen i Q4’21 uppgick till EUR 42m (35m i Q4’20), vilket motsvarar en tillväxt om 19% y/y.
Försäljningen av Egna varumärken uppgick till EUR 11m (17), medan Distribution omsatte EUR 31m (18). Bruttomarginalen uppgick till 13% (26%) och förklaras framför allt av produktmix. EBIT under Q4’21 uppgick till EUR 1,0m (3,2). Nytt partneravtal i TysklandI januari och februari kommunicerade bolaget att man ingått ett partneravtal om att leverera Covid-19 tester
till två regionalt statliga organ i Tyskland. Den totala försäljningen av testerna förväntas uppgå till EUR 44m (32+12). Det ena kontraktet uppgår till EUR 32m och förväntas levereras under Q1’22, medan det andra om EUR 12m under H1’22. Justerar estimat för 2022 och motiverade värdeVi justerar våra estimat för 2022 och inkluderar de senaste partneravtalen i Tyskland. I övrigt gör vi inga |
||||
2021-11-30 | Fortsatt påverkade av makrofaktorer | Ladda ner | Visa Stäng | ||
|
||||
2021-08-27 | Fortsatta utmaningar | Ladda ner | Visa Stäng | ||
|
||||
2021-06-01 | Tillväxt på bekostnad av marginaler | Ladda ner | Visa Stäng | ||
|
||||
2021-04-26 | Storbolag inom mobilaccessoarer | Ladda ner | Visa Stäng | ||
|